Δευτέρα 15 Ιουνίου 2009

Μάθε παιδί μου γράμματα...

Έλαβα στο mail μου το εξής και θεώρησα σωστό να το μοιραστώ μαζί σας. Εχω μείνει άφωνος, κάποιοι άνθρωποι προσπαθούν να κάνουν σωστά και ανθρώπινα την δουλειά τους και για το λόγο αυτό διώκονται

Αύριο Τρίτη στο Α’ Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών δικάζεται η πρώην διευθύντρια του 132 Δημοτικού σχολείου της Γκράβας γιατί στο πλαίσιο των πολύμορφων παιδαγωγικών παρεμβάσεων και πρωτοβουλιών που προώθησε με τους υπόλοιπους συναδέλφους της παραχωρούσε "κατ' εξακολούθηση" αίθουσες του σχολείου για την διδασκαλία της μητρικής γλώσσας των μαθητών του σχολείου (αλβανικά). Στο συγκεκριμένο δημοτικό που ακόμα και σήμερα λειτουργεί με πρωινή και απογευματινή βάρδια (!) το 72% των μαθητών και μαθητριών προέρχονται από άλλες χώρες και δεν έχουν τα ελληνικά ως μητρική γλώσσα.
Οι πρωτοποριακές για τα ελληνικά δεδομένα παιδαγωγικές παρεμβάσεις του συλλόγου των δασκάλων προκάλεσαν την μήνιν του βαθέως κράτους, εισαγγελέων, μερίδας του τύπου και φυσικά της ακροδεξιάς.

Ενδεικτικά αναφέρω κάποιες από τις παρεμβάσεις των δασκάλων:
- Αντικατάσταση του Πάτερ Ημών με το Πρωινό Άστρο του Γιάννη Ρίτσου στην πρωινή προσευχή.
- Ανακοινώσεις του σχολείου σε τρεις γλώσσες (ελληνικά, αλβανικά και αγγλικά).
- Μαθήματα ελληνικών για αλλοδαπούς γονείς και μαθήματα μητρικής γλώσσας για αλλοδαπούς μαθητές (αλβανικά και αραβικά).
- Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού (βιβλία, παιχνίδια, ταινίες) για την διευκόλυνση της εκπαιδευτικής πράξης και την προαγωγή του αλληλοσεβασμού και της ανοχής στη διαφορά.
- Τακτική επαφή με τους γονείς και ενεργοποίησή τους στα σχολικά πράγματα.

Οι παραπάνω πρωτοβουλίες είχαν απτά, εντυπωσιακά αποτελέσματα στην καταπολέμηση της σχολικής διαρροής, στη βελτίωση του επιπέδου ελληνομάθειας, στον περιορισμό των φαινομένων βίας και ρατσισμού στο σχολείο. Το 132 έγινε ένα δημιουργικό, δημοκρατικό, ανθρώπινο, ένα χαρούμενο σχολείο. Σχετική αξιολόγηση έχει γίνει από το ΤΕΑΠΗ Αθήνας και από το Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ.

Η διευθύντρια του σχολείου Στέλλα Πρωτονοτάριου αρχικά "μετατέθηκε" και ο διάδοχος της διέκοψε όλες τις παραπάνω δραστηριότητες, ερχόμενος σε σύγκρουση με τους συλλόγους των δασκάλων και των γονιών. Σαν να μην έφτανε αυτό η κ. Πρωτονοτάριου διώκεται ποινικά για την "εγκληματική πράξη" (sic) της κατ' εξακολούθηση παραχώρησης αιθουσών (εκτός σχολικού ωραρίου) για την διδασκαλία αλβανικών σε μαθητές. Διώκεται επίσης και η δασκάλα αλβανικής γλώσσας στην οποία "παράνομα" εμπιστευόταν την αίθουσα.

Στο συνημμένο μπορείτε να δείτε την πρώτη σελίδα από το κλητήριο θέσπισμα.

Εδώ http://www.132grava.net/taxonomy/term/1 το site του 132 με όλες τις σχετικές πληροφορίες και σύνδεση με όλα τα σχετικά άρθρα στον τύπο καθώς και τα ψηφίσματα αλληλεγγύης και διαμαρτυρίας.




Αφιερωμένο εξαιρετικά...

4 σχόλια:

  1. Το site του 132 δειχνει πιο μοντερνο απο το νεο σιτε του Μουσειου (χαχαχα)!!! Τα εχουμε πει και να ΘΕΣ να προσφερεις στην Ελλαδα δεν θα σε αφησουνε.

    Η μοναδικη μου διαφωνια ειναι η ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ της προσευχης !!! Τοι θεμα δεν ειναι να εχεις διλημμα Ριτσος ή ΠΑΤΕΡ ΗΜΩΝ αλλα καταργηση της πρωινης προσευχης και να αφησουν τα ποαιδια να διαλεγουν μονα τους οταν εχουν δικαιωμα να ψηφισουν !!!

    Δειτε αυτο
    http://www.132grava.net/node/154

    (δυστυχως την προσευχη επικαλειται και ο υφυπουργος)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=273340&ct=1&dt=12/06/2009
    πολύ καλό κομμάτι από το Βήμα για το συγκεκριμένο θέμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ειχα διαβασει καποια στιγμη τα παραπονα των ελληνοφρενών τα οποια ειναι εδω

    http://www.macedoniablogs.gr/HeLLeNiCReVeNgE/2008/04/24/«Κρυφό_σχολειό»_για_παιδιά_Αλβανών_στην_Γκράβα!

    Τεσπα το κακο σε αυτην την χωρα ειναι οτι παμε μια ζωη στα ακρα , τι τα θελουμε τα πατερημα τις παρελασεις και τα Πολυτεχνεια στα δημοτικα ???? Στα Λυκεια να γινονται αυτα και οποιος θελει να πηγαινει και οποιος δεν θελει οχι !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ο σχολιασμός είναι ελεύθερος ότι άποψη και να έχετε.
Όσοι αφήνουν σχόλια σε δημοσιεύσεις παλαιότερες των 15 ημερών να γνωρίζουν οτι υπάρχει προέλεγχος για την αποφυγή spam.